Waarom kiezen voor MatchaParadijs?
Matcha is razendpopulair aan het worden in Nederland. Hoe weet je welke winkel of merk betrouwbaar is? Helaas zijn er genoeg (web)shops die Matcha verkopen, maar er weinig verstand van hebben en onbedoeld lage kwaliteit verkopen.
Op deze pagina vind je onze 5 kernwaarden die centraal staan. Alleen op die manier kunnen wij de kwaliteit van onze producten en service blijven garanderen.
1. Kwaliteit van Matcha
Niets is belangrijker dan de kwaliteit van een product en Matcha is hier geen uitzondering op. Bij ons koop je uitsluitend ceremoniële kwaliteit (Excellent) of latte-kwaliteit (Medium) Matcha, waarbij de smaak centraal staat. Deze is afkomstig uit de wereldpopulaire streek Uji in Japan, die al eeuwen bekendstaat om zijn uitmuntende kwaliteit.
Ceremoniële Matcha is bij ons écht ceremonieel. Dit is de beste kwaliteit die er bestaat: een onvergelijkbare smaakervaring die alleen de eerste handgeplukte theebladeren van Uji kunnen bieden.
De term 'ceremonieel' is niet beschermd en helaas zijn er genoeg winkeltjes die het label plakken op lage (culinaire) kwaliteit Matcha. Dat zorgt duidelijk voor verwarring en de smaakbeleving is, om het zacht uit te drukken, niet optimaal.
Daarnaast verkopen wij veel, waardoor wij altijd beschikken over verse Japanse Matcha in ons magazijn.
2. Prijs-kwaliteitverhouding
Laten we eerlijk zijn: goede Matcha is nu eenmaal prijzig en een stuk duurder dan je standaard kopje thee. Bij MatchaParadijs geloven wij in eerlijke prijzen die in relatie staan met de kwaliteit. Wie thuis wilt genieten van zijn kopje Matcha, hoeft bij ons niet de hoofdprijs te betalen.
Wij adverteren niet en betalen geen influencers om onze producten aan te prijzen. Dit zijn kosten die dus ook niet doorberekend hoeven te worden in het eindproduct, en dat scheelt aanzienlijk. Onze producten zijn scherp geprijsd en verkopen zichzelf.
Hoewel wij geen grootschalige kortingen aanbieden voor horecazaken, geloven we dat de superieure kwaliteit van onze Matcha uiteindelijk zorgt voor tevreden, terugkerende klanten die de meerwaarde waarderen.
3. Levering en verzending
Milieuvriendelijk
De pakketjes die wij gebruiken om de producten in te versturen, zijn altijd van bruin karton, voorzien van een papieren tape en, indien nodig, gevuld met gerecycled bruin papier ter bescherming. In een uitzonderlijk geval gebruiken wij wit schuim om breekbare artikelen te beschermen.
Wij gebruiken geen full-color bedrukte plastic tapes of verpakkingsmaterialen. Dat is nergens voor nodig en al die inkt komt ook weer in het milieu terecht.
Op die manier dragen wij ons steentje bij en kun jij het makkelijk scheiden. De hele verzendverpakking kan zo in de papierdoos om weer gerecycled te worden.
Verzending
Op werkdagen versturen wij bestellingen tot ongeveer 16.00u. Je kunt de bestelling over het algemeen de volgende dag verwachten.
Je krijgt altijd een e-mail met Track&Trace code, zodat je de zending kunt volgen.
4. Klanten staan centraal
Zonder tevreden klanten geen zaken. Wij vragen elke klant om een review te schrijven over de geleverde producten. Voorheen kon men een recensie schrijven op onze website. Om meer transparantie te bieden, kan men nu een onafhankelijke review schrijven op ons Google Businessprofiel.
Ook voor vragen kun je gerust contact opnemen met onze klantenservice. Om efficiënt te blijven werken, is dit uitsluitend mogelijk via de e-mail of WhatsApp (chatten).
5. De website is een bron van informatie
Wie nog niet bekend is met Matcha, kan op onze website nagenoeg alle informatie gratis vinden. Wij vinden het namelijk belangrijk om jou goed te informeren, aangezien Matcha redelijk nieuw is in Nederland. Ook bij jouw bestelling ontvang je een handig kaartje waarop instructies staan om een heerlijke Matcha te maken.
Vragen zoals: 'Wat is de beste Matcha?', 'Hoe moet je Matcha bewaren?', 'Hoe maak je Matcha?' en andere onderwerpen zijn allemaal hier te vinden. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust aan ons!